من و تو چكاره ايم وقتي بار انقلاب بر دوش امام خميني است؟
نوشته شده توسط : رزمنده

من و تو چكاره ايم وقتي بار انقلاب بر دوش امام خميني است؟

مسافر روحاني نماي كنفرانس برلين فاش كرد آيت الله العظمي گلپايگاني(ره) در فتنه گري ۳۱سال پيش سيدكاظم شريعتمداري عليه حضرت امام خميني و نظام اسلامي، دست رد به سينه وي زده و با وي به مخالفت پرداخته است.

 

به گزارش جهان به نقل از کیهان حسن يوسفي اشكوري از مسافران كنفرانس برلين در سال ۱۳۷۹ بود. وي كه اكنون در خارج كشور اقامت دارد، اقدام به كشف لباس كرده و با حلقه لندن همكاري مي كند. يوسفي اشكوري ضمن نقل خاطره اي، به ماجراي مخالفت آيت الله العظمي گلپايگاني (رضوان الله تعالي) با عملكرد فتنه آميز سيدكاظم شريعتمداري پرداخت.

سيدكاظم شريعتمداري هرچند كه جزو مراجع تقليد به شمار مي رفت اما به اعتبار جاه طلبي و حسادت به حضرت امام خميني و همچنين پيوند برخي اطرافيانش (از جمله پسرش سيدحسن) با لانه جاسوسي آمريكا و سلطنت طلبان، نهايتا در جبهه ضدانقلاب قرار گرفت. گروهك حزب خلق مسلمان كه به نام سيدكاظم شريعتمداري راه اندازي شده بود، به سفارش سفارت آمريكا كودتايي را ترتيب داد اما اين كودتا به سرانجام نرسيد. با اين وجود حزب خلق مسلمان تا مدتها مشغول آشوبگري و اردوكشي خياباني در تبريز بود.

يوسفي اشكوري در بيان خاطره خود، در سايت جرس مي نويسد: «حدود ۲۰سال پيش روزي در محضر مرحوم استاد محمدتقي جعفري تبريزي بودم. سخن از ماجراهاي دوران انقلاب و تحولات حوزه قم بود و به مناسبت يادي از ماجراي آيت الله شريعتمداري و اختلافات آن زمان به ميان آمد. ايشان گفتند در همان سال ۵۸ (احتمالا به دليل تبريزي بودن ايشان) برخي دوستان در تهران از من خواستند كه به قم بروم و با آيت الله شريعتمداري ديدار و گفتگو كنم. شايد كمكي به حل مشكل بكند.

آقاي جعفري مي گفت با اصرار فراوان دوستان، من هم پذيرفتم و به قم رفتم. اما در قم پيش از ديدار با آيت الله شريعتمداري به ديدن آيت الله گلپايگاني رفتم تا در همين زمينه تبادل نظر و مشورت بكنم. مي گفت آيت الله گلپايگاني به من سفارش كرد كه از اين اقدام صرفنظر كنم چرا كه بي فايده است. آنگاه آيت الله گلپايگاني افزود كه من چند بار به آقاي شريعتمداري گفته ام: من و شما چه مي گوييم و چه كاره ايم؟ هرچه هست اين «سيد» (آيت الله خميني) است و بار انقلاب بر دوش اوست. اگر او امروز بخواهد خود را كنار هم بكشد، بي فايده است و مردم قبول نمي كنند؛ زيرا بدون ايشان هيچ مشكلي حل نمي شود، ما هم بايد كمك كنيم، اما او- آيت الله شريعتمداري- گوش نمي كند. آقاي جعفري گفت كه من هم منصرف شدم و بازگشتم.»


 





:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: